اینکه چرا باید در شبکه های اجتماعی تولید محتوا انجام بدیم میتونه برای هر کس پاسخ های متفاوتی داشته باشه. یه کسی به فکر فروش محصولاتش هست، یکی به فکر فروش خدمات، یکی در حال ساخت برند شخصیشه و کس دیگه به عنوان بلاگر فعالیت می کنه. هر کدوم از این مسیرها مقتضیات و نیازمندیهای خاص خودشو داره. در جای خودش در مورد هر کدوم از این نیازمندیها هم صحبت می کنم. اما چیزی که در حضور در این فضا خیلی مهمه اینه که اگر این تولید حرفه ای اتفاق نیافته بازخورد لازم اتفاق نمی افته. بخشی از جذابیت در متن محتواست و بخشیش در خروجی ظاهریش. مثل طراحی قالب، استفاده از عکس های باکیفیت، داشتن یه لی اوت جذاب و چیدمان مرتب محتواها.

ممکنه براتون پیش اومده باشه ک برای تولید محتوا در اینستاگرام نیاز به عکس با کیفیت و نسبت های مناسب اینستاگرام داشته باشید. مثلا تصاویر عمودی برای استوری یا مربع برای پست. از طرفی عکس با کیفیت می تونه به کیفیت تولید محتوا کمک کنه و نرخ تعامل بهتری براتون داشته باشه. روش های زیادی برای پیدا کردن عکس های با کیفیت وجود داره. در این آموزش کوتاه یکی از  این روش ها رو مرور می کنیم.

کیفیت عکس یه نکته مهمه اما در کنار اون چیزی که اهمیت بالایی داره تناسب عکس با ساختاری هست که میخوای براش تولید محتوا انجام بدی. مثلاً میخوای استوری تولید کنی ترجیحاً باید عکسی پیدا کنی که عمودی باشه و نسبت 16:9 داشته باشه. چه طور میشه همچین عکسی پیدا کرد؟ یا اینکه میخوای یه پست اسلایدی درست کنی که شکل مربعی داره و اصطلاحاً نسبت ابعادش 1:1  هستش، در این موقع چه می کنی؟ همه این حالت ها رو در این ویدئو بررسی کردم و با مرورش می تونی پاسخ این سوال ها رو دریافت کنی. راستی توصیه می کنم باقی مطالب با موضوع اینستاگرام سایت رو هم از دست ندی…