بدون شک انگیزه یکی از عوامل اصلی در بالابردن سرعت رشد و ارتقاء‌ فردی هست. این فیلم با زیرنویس اختصاصی شاید بتونه بهت انگیزه بده، ببین!

یه پست دارم روی اینستاگرام که اونجا گفتم. اگر کسی ازم سوال کنه که آیا آدم موفقی هستی؟ میگم در مسیر موفقیت هستم. نمیگم موفقم. میدونی چرا؟ چون موفقیت یه نقطه نیست و اینکه موفقیت برای هر نفر یه تعریف منحصر به فرد داره. شاید موفقیت برای یک فرد رسیدن به درجات بالای علمی باشه اما برای فرد دیگه ای رسیدن به درآمد و ثروت بسیار زیاد. شاید فرد دیگه ای نگاهی به هیچکدوم از اینا نداشته باشه و تصورش از موفقیت داشتن خانواده ای سالم و شاد باشه. حتی شاید کسی پیدا بشه که موفقیت رو محدود به یک نقطه نکنه. بگه من میخوام به چند مورد برسم و براشون هدف گذاری کنه. هیچکدوم از اینا بد نیست و هر کدوم در جایگاه خودش محترم…

اما آیا درجات علمی انتها داره؟ آیا ثروت حد نهایت داره؟ خانواده شاد و سالم حد نهایتی داره؟ مثلاً نمیشه خیلی شاد بود؟ میدونی منظورم چیه؟ منظورم اینکه موفقیت نقطه پایانی جایی که میخوای برسی نیست. موفقیت مسیری هست که داری طی می کنه. همین که الان به نسبت مثلاً سه سال قبلت از لحاظ مالی، علمی، مهارتی، خانوادگی سطح بالاتری داری یعنی موفقیت. خیلی واسه خودت پیچیده اش نکن.

در مباحث رشد و ارتقاء‌ فردی، یه دوستی جمله قشنگی میگفت، میگفت نقطه 20 خودتو با نقطه 100 یک نفر دیگه مقایسه نکن. اون کسی که از دید تو یه آدم موفقه هم یه روزی در نقطه 20 بوده. تازه شاید جایی که تو شروع کردی نقطه -10 بوده و نقطه ای که اون شروع کرده 0 . اگر اینطور باشه یعنی تو از اون موفق تر هم هستی چون اون زیرساخت های بهتری برای پیمودن مسیر داشته. شاید برای کسی که والدینش در مسیر راه اندازی و اداره کسب و کارش کمک کردن موفقیت یعنی کسب درآمد و سود در 6 ماهه اول راه اندازی کسب و کار اما برای تو که هر چه که در حوزه کسب و کار یا مهارتت داری دستاورد خودته و داری اداره اش می کنی همین که کسب و کارت رو 6 ماه حفظ کنی، حتی بدون کسب سود، خودش یک موفقیت بزرگه.