چرا باید کسی که تازه وارد سازمان میشه با دیگران در یک مرتبه کاری و اعتباری قرار داشته باشه؟! گاهی برخی چیزا باعث میشه سایر منابع انسانی انگیزه خودشونو از دست بدن! یکی از اون چیزا اینه که وقتی یه نفر به تازگی وارد مجموعه میشه در جایگاهی قرار بگیره که به طور معمول در سازمان باید چند سال زحمت کشید تا در اون جایگاه قرار گرفت.

این دوگانگی میتونه بذر اختلاف رو در سازمان نهادینه کنه. ارتقاء‌ در سازمان یک عنصر عالی برای ایجاد انگیزه و وفادار کردن نیروی انسانی در مجموعه های مختلف است. وقتی شما این انگیزه را از کارکنان فعلی می گیرید و جایگاه رو به کارکنان تازه وارد می سپارید این امتیازات رو از دست می دید.

به فرض اینکه که ممکنه نیروی تازه وارد توانمندی های خاصی هم داشته باشه ارتقائش بدون گذر زمان منطقی اصلاً جلوه خوبی نداره. پیشنهاد بنده  این هست که زمانی رو برای بروز توانمندی های نیروی تازه وارد اختصاص بدید. با این زمان باقی نیروهای انسانی هم کم کم پذیرش توانمندیها براشون راحت تر خواهد بود. در مرحله بعد میشه به تدریج جایگاه رو تعیین و از نیروی انسانی جدید در بخش مورد نظر سازمان استفاده کرد.

باید بپذیریم از لحاظ انسانی هم اگر در نظر بگیریم، ورود یک نفر جدید به یک جمع که چند ماه و بعضاً چند سال در کنار یکدیگر کار کرده اند در ابتدا توام با ناهماهنگی ها و مشکلاتی است که قطعاً زمان از شدت و حدت آن کم می کنه.

حواسمون به منابع انسانی سازمانمون باشه…