زندگی برای کار یا کار برای زندگی ؟ هنوز خیلی از ما تکلیفمون رو با خودمون مشخص نکردیم که پاسخمون به این سوال چیه؟! نظر شما چیه؟ کدومش اولویت داره؟

برای هر کس ممکنه پاسخ متفاوت باشه ولی من میخوام یه اصل کلی رو بگم که خودم به نتیجه رسیدم:

اولویت برای من زندگیه، میدونی چرا؟ چون معتقدم بیشتر از 90% فشارهای کاری که پیش میاد موقتی هستن. یه دوره ای یه پروژه به مشکلاتی بر میخوره و یه خرده برنامه ریزی هات به هم میخوره، با یکی از کارفرماها به مشکل میخوری و ایشون سر تعهداتش نیست. یا اینکه با مدیر مجموعه ای که در اون مشغول هستی به اختلاف نظر میخوری و یه مدت فشار عصبی داری و کلی مثال دیگه. اما همه اینا می تونه در یک فضای خوب در زندگی التیام پیدا کنه. وقتی در منزل آرامش داشته باشی این مسائل و مشکلات که موقت هستن خیلی زود فراموش می شن و بهبود پیدا می کنن، می تونی هضمشون کنی و آرامش داشته باشی.

اما اگر برعکس باشه یعنی فضای زندگی ناآرام و پر از التهاب و درگیری داشته باشی، قطعاً و یقیناً روی کسب و کارت هم اثرگذاره. فضای ناآروم خونه می تونه باعث باشه خیلی از امتیازات رو از دست بدی، مشتری جدید، جایگاه بالاتر، تحویل درست پروژه و خیلی چیزای دیگه.

پس پیشنهاد می کنم اولویت رو به کار برای زندگی بزارید و تلاش کنید فضای خونه رو آروم نگه دارید تا اگر در معرض فشارهای مختلف فضای کار قرار گرفتید، خیلی زود دوباره آروم بشید و بتونید مسیر ارتقاء‌ شغلی و کاریتونو دنبال کنید. امیدوارم در این مسیر که البته ساده هم نیست و نیاز به تلاش داره،‌ موفق باشی.

من تو این ویدئو و در گفتگو با کارکنان یکی از مجموعه هایی که در حال مشاوره بهشون هستیم از دیدگاه خودم به این سوال پاسخ دادم. با دیدگاه من موافقید؟